Monday, November 23, 2015

Aqib 8 bulan

Entry lama terperuk dalam draft, sekarang Aqib dah nak masuk 10 bulan

Semalam genap Aqib 8 bulan. Alhamdulilah..Perkembangan dia :-
1) gelak dah bunyi hehe..
2) semua benda nak masuk mulut. kalau biar dia meniarap lantai @ carpet dijilat2 macam sedap sangat hai!!! la..
3) pantang nampak ummi!!
4) suka senyum
5) susah nak makan kalau itu memang makanan dia tapi kalau makanan kita orang besar nie bukan main mulut dia dok ngangga.
6) dah merangkak setapak dua.
7) ummi start ajar tidur buai kerana tok dan walid dok bising ummi asyik belek dia aje hari2 hehe....iyalah, dia suka ummi dok sebelah dia baring tdo ngan dia sekali. kalau macam tu lama dia tdo. ummi bangun aje dia akan terjaga. kalau tak ada kerja tak apalah. 
8) manja sangat.. maklumla anak bongsu hehe...
9) start letak dia dalam walker. dia kurang suka. mungkin tak pandai lagi kot!
 
Itu ajelah kot perkembangan dia 8 bulan nie. Berat 7.4 kg. Rasa macam berat dia kurang aje. Dah 8 bulan kot! Susah hati sangat dia tak nak makan. Kalau bagi makan biskut farley tu dia akan muntah. Dah 2 kali try bagi dia makan. Kesian teruk dia muntah. Pastu bagi makan bubur nasi + ayam, pun muntah gak. Ibu bising2 cakap perut dia tak boleh terima lagi jadi jangan paksa dia. Masa dia muntah baru2 nie rasa ketar dah. Muka pucat, badan macam dah lembik. Rasa nak nangis dah!! Mujur pastu tu dia ok. Alhamdulilah!! 

Dia minum susu badan ajelah. Saya risau takut susu saja tak cukup untuk dia. Iyalah, nak membesarkan? Budak lain makan macam2 dah. Dia pulak hanya bergantung ngan susu aje. Bawah 6 bulan oklah, nie dah 8 bulan. Ibu cakap anak buah saya Mustaqim tu dulu setahun baru start makan. Sekarang nie ok aje sihat dan membesar dengan jayanya hehe... Satu saiz dah ngan walid dia! 

Bila dengar ibu cakap macam tu rasa lega skit tapi saya masih nak mencuba lagi bagi dia makan. Tapi tunggu dulu sehari dua nie. 

Sejak 8 bulan nie Aqib suka betul tengok cartoon Pororo. Kalau nangis kuat dengar lagu Pororo terus diam! 

ralit tengok Pororo

bangun tidur tengok ummi nak amik gambar terus dia senyum

muka masam bila kena teman ummi hantar kakak ke sekolah. aritu tok & tok nek tak ada kat rumah kerana pergi teman wanteh amik umi nani

bila kakak panggil nama dia terus senyum..

pose tengah meneran hehe...

siap2 nak pergi airport amik tok. tok pergi Vietnam jalan2..