Friday, July 3, 2015

Aqib 4 bulan

Alhamdulilah, Aqib dah 4 bulan dah. Kejapkan rasa? 

Setiap kali sentuh bab umur dia mesti nak kena jugak cakap "teringat masa mula2 tau mengandungkan dia, teringat masa kena alahan teruk, masa dia dok tendang2 dalam perut, masa tengok dia pertama kali" ayat2 biasalah tu kan hehe..

Dah 4 bulan nie banyak akal dah. Pandai dah nak main2. Pantang tak ada orang depan dia mulalah nangis. Bab nak tidur nie dia demand skit. Nak tidur berdukung. Letak aje dia akan terjaga. Dia akan buat mini konsert dulu sebelum tidur. Ini kalau dia betul2 ngantuk lah.Tak tahu kenapa. Kakak saya selalu kata dah ngantuk tu tidur ajelah Aqib, kenapa nak nangis2. Ummi pun heran gak. Tapi selalunya dia baik aje. Malam2 pun ok dah sekarang. Lepas menyusu terus tidur aje. 

Oleh kerana saya dah biasa asyik dukung dia aje masa dalam pantang maka sekarang tanggunglah akibatnya hehe.... Dia suka sangat orang dukung dia. Tidur berjam2 pun xpa. Itu sebablah tangan saya nie selalu sangat lenguh dan kebas. Ibu selalu cakap saya nie dok kelebet (org utara cakap) anak, satu kerja rumah pun tak jadi hehe.... Selama 4 bulan nie ibu yang banyak tolong saya uruskan rumah. Dalam tak sihat pun ibu tolong gak. Tak terbalas jasa dan pengorbanan ibu...








Aqib dan tok - orang2 kesayangan saya 😄

2 comments:

Anonymous said...

akak blh tahu tak bile alahan akak berhenti spenuhnya.. minggu ke berapa? sbb sy pun tgh alahan teruk jgk skrg keadaan dia sama mcm akak dlu

Hafidzin said...

Minta maaf baru perasan komen adik. Baik sepenuhnya masa kandungan 4 bulan. Xpa, mabuk teruk nie tanda baby kita kuat. Sabar ya. Nanti jadi kenangan manis bila kita dah bersalin. Tahniah nak dapat baby..