Tuesday, May 21, 2013

menghitung hari

Lama tak update blog. Sebabnya pertama, malas - kedua, malas dan ketiga pun malas. Alasan paling masuk akal hehe...

Saya baru balik dari KL hari Ahad lepas. Tujuan utamanya nak uruskan pertukaran sekolah anak2. Tapi tak selesai jugak gara2 surat nikah tak bawa. Manalah saya tahu nak tukar sekolah kena bawa salinan surat nikah. Ingatkan bawa surat beranak dan surat berhenti dari sekolah sekarang dah cukup. Jadi cuti sekolah ni kenalah pergi lagi sekali pejabat pendidikan tu. Mujur tak jauh sangat ngan rumah sewa saya sekarang.

Anak2 sekolah biasa - tak hantar ke Sekolah Al Amin kerana saya tak berani nak drive dari rumah sewa ke sekolah tu. Ada cawangan Al Amin kat Bangi. Dari rumah sewa saya tu jauh jugak. Tak apalah, hantar dulu sekolah biasa. Bila saya dah cekap jalan nanti baru fikir balik.

Sebab kedua pergi KL - cuci rumah. Bukanlah saya cuci tapi upah orang. Alhamdulilah, dah selesai pun. Dah bersih :) . Tak ada masalah dah, boleh aje nak pindah bila2 masa.

InsyaAllah, kami akan berpindah ke KL hari Jumaat atau Sabtu minggu ni. Hari rabu ni lori akan datang untuk packing barang2 selama 2 hari.

Emosi saya sekarang - susah nak cakap. Sedih, susah hati, risau, sayu, pilu, happy, panik, serabut dan macam2 perasaan yang saya alami sekarang. Bagi orang lain mungkin tak faham perasaan saya. Saya duduk Terengganu ni selama 13 tahun. Merantau jauh dari family. Saya mula membina keluarga disini. Tempat ini merupakan tempat paling istimewa pada saya. Walaupun hati saya selalu inginkan berpindah di KL tetapi bila akhirnya impian mula menjadi kenyataan - saya rasa sedih sangat. Tak tahu kenapa. Rasa emosi semacam aje. Tambah2 sekarang bila dok menghitung hari nak meninggalkan negeri Terengganu. Saya cakap dengan suami - saya rasa saya akan menangis bila tibanya hari jumaat ini.

Saya tak banyak ambil gambar rumah sewa tu pasal tak ingat langsung.

p/s:- nanti2 kita sambung lain ya ;)




No comments: