Tuesday, April 2, 2013

Villa Rumpun Kasih

Ada tak sape2 yang tertanya2 bilalah kami nak pindah KL? Ataupun korang memang tak heran @ tak kisah? Hehe.... :)

Untuk orang yang kisah tu - mai saya nak cerita kisah sebenarnya. Pindah tu memang confirm pindah cuma bila tu tak tahu lagi. Bos besar @ bos kecil kat sini dah approve dah - orang2 atas kat KL ofis pun dah approve jugak cuma masalahnya surat aje tak siap2 lagi. Dengarnya sebelum nak transfer staf tukar mana2 nak kena ada meeting dulu. Masalahnya meeting tu tak buat2 lagi sejak bulan lepas. Sepatutnya meeting tu buat sebulan sekali. Yang nak sign surat tu boss besar - Tan Sri apa ntah! Bukan suami sorang aje yang kena tukar. Selain KL, ada yang kena tukar ke Kerteh, Melaka dan Sabah @ Sarawak. Saya sebenarnya tak adalah rasa tak sabar nak pindah cuma rasa tak selesa aje. Iyalah, bayangkan kita tahu kita nak kena pindah tapi masalahnya kita tak tahu bila. Kita nak buat apa2 pun kita akan rasa terbantut. Susahkan?

Persediaan saya dan suami - masa pergi KL aritu, sempat jugak jalan2 tengok rumah. Saya suka kalau dapat rumah sewa area Bangi atau Kajang kerana dekat dengan kakak, mak teh dan nyah. Tapi masalahnya suami pulak jauh dari tempat kerja. Suami suka area KL macam Gombak, Setapak atau Wangsa Maju. Saya tak berapa suka pasal tempat surenya sesak kat situ. Saya masih dalam golongan driver yang kurang cekap walaupun dah 15 tahun ada lesen. Kalau banyak kereta saya jadi panik. Area Kemaman @ Kerteh ni lebih kurang macam jalan kampung so kereta tak banyak sangat. So saya rasa selamat. Kiranya kawasan sayalah tu :) bak kata si Sham tu Kemamang ni gua legend - hehe...

Jiran lama saya dulu kat Kerteh ada rumah yang nak disewakan. Cantik sangat rumah tu. Dapur dia cantik, hall dia cantik, dining dia cantik - siap ada kolam ikan lagi. Saya dan anak2 dah jatuh cinta :) - cumanya tunggu suami aje bagi green light pasal rumahnya di Bandar Sri Putra. Memang jauhlah dari ofis suami. Kalau saya sewa disitu - berjiranlah saya dengan Yan @ Saiful dan Atiqah @ Iwan. Nak pergi rumah Kakak pun tak jauh sangat.

Bab kawan saya ni nanti saya cerita panjang lebar. Banyak benar nak cerita nie tapi idea pulak kering hehe...

Saya tak kisah sebenarnya kalau nak duduk mana2 pun - yang penting suami kena selesa. Kan dia yang hari2 nak keluar pergi kerja. Saya yang setakat nak pergi hantar @ amik anak sekolah - apalah sangatnya! Saya biar dia yang tentukan keputusannya. Saya ngikut aje. Tapi kalau dia nak sewa rumah kawan saya tu - tentulah saya suka :) lagilah bertambah sayang hehe....

Semalam suami bagitahu kat KL tu dah readykan tempat @ ofis untuk dia. Bos panggil dia dan bagitahu. Maknanya kena get readylah sikit2 - mungkin bulan 5 ni nak kena lapur diri di KL. Sepatutnya bulan ni tapi dah meeting ditangguhkan so pindah pun kenalah tangguh jugak.

Saya rasa sayang sangat rumah nie! Dan sekarang saya tak ada mood langsung nak kemas rumah. Sayangkan??

Adik bagitahu suami - "nanti bila kita pindah KL adik tak mau duduk rumah banglo, adik nak rumah teres". Saya cakap "kat KL mana lah kita mampu nak beli banglo - rumah teres ajelah kita mampu pun - kalau adik nak banglo pun tak boleh adik!" hehe... kelakarlah adik nie :)

Jom tengok gambar terbaru istana kami nie (berangan @ perasan sendiri istana hehe...) :-






No comments: