Thursday, April 4, 2013

Majlis Pertunangan Najwa & Syahmy 09032013 part 2

Masa awal pagi tu saya masih rasa ok lagi so sempatlah ambil gambar pelamin, doorgift, hantaran dan makanan buffet kat luar. Yang mana gambar2 kat mak andam tu saya suruh kakak bawa camera saya. Mereka temankan adik pergi makeup. 

Jom layan gambar kat bawah nie, lagi ceritanya nanti saya sambung ya :)

pelamin simple tapi cantik -tak crawded sangat dengan bunga2

doorgift untuk rombongan lelaki dan tetamu - saya yang sponsor hehe...... nak juga bagitahu :)

saya bab pilih caler memang out - masa pilih nak beli tu rasa macam ok dah - ikut tema caler kuning - tapi bila nak siap2 baru perasan macam caler kuning tu terang sangat  - saya terlupa ibu kata tema caler kuning dan biru, yang kuning tu saya ingat, yang biru tu saya terlupa :)

ada 3 barang dalam tu - bekas kaca isi kacang2, muffin coklat chip dan bekas isi gula2 - saya ambil masa 2 hari jugak nak siapkan semua nie, saya buat dalam 60 beg aje. semua saya siapkan kat rumah saya pasal kalau nak bawa pergi KL baru nak buat takut tak sempat pasal hari Jumaat tu baru saya bertolak

macam biasalah - dessert corner - cupcakes 3 rasa (dalam 250 biji), kek lapis 2 biji dan kek buah sebiji dan cream puff tu saya tempah - kek2 semua tu saya buat kat rumah saya sebelum pergi KL - ya, saya buat semua tu sorang2, rasa nak patah pinggang buat tapi adik punya pasal, sanggup! bila nak minta adik tolong urut, sampai ke sudah dia tak buat :(

buffet dari Nona Klasik, Chef Saiful yang masak - itu Fatin jadi model hehehe.....

cincin untuk Syahmy - tangan Uda tu! cincin tunang adik lupa nak ambil

kek untuk hantaran - saya yang tempahkan, silap eja nama Syahmy

cantik kan?

mak nak hantaran buat style dulu2 - hantar nasi dan lauk - ini nasi beriani

ni ayam ke kambing, tak nampak sangat

cheese tart - kakak tempah kat kawan kakak

udang masak sambal - ibu masak

boleh nampak saya tengah baring kat kerusi tu! nampak tak?

yang tadi tu kambing, yang ni ayam - kan?

on the way nak g makeup

kakak kembar

Mira jadi driver :)

Mira dan Wani - Mira tanya nanti bila time dia kahwin agak2 kak sayang masih larat tak buat kek! hehe.... insyaAllah, kalau badan sihat apa salahnya!

the gediks hehe.....

adik dan Wani

adik dan kakak

adik dan mak andam

adik dan Mira, firasat kak sayang kan lepas ni tak Mira ataupun Fatin akan bertunang dalam masa terdekat nie :) - percayalah firasat kak sayang nie hehe....

dah siap pun makeup - adik kata bila tengok adik keluar dari bilik nak ke pelamin, Syahmy tenung laaaaaaaaaaaammmmmmmmmmaaaaaaaa sangat - iya ke Syahmy? cantik sangat ke tunang awak tu? hehe...

1 comment:

Anonymous said...

Assalamualaikum.Seeloknya diary menjadi rahsia.bukan untuk dikongsi sume orang.ada baik buruknya.apa2 pun itu hak anda.saya hanya beri pendapat.wallahualam.