Thursday, October 18, 2012

perasan kurus

Saya berperasaan bahawasanya saya sudah kurus sedikit hehe....

Maka dengan penuh perasan tadi, saya cubalah pakai baju kebaya merah ini. Baju ni baju zaman anak dara dulu. Sebelum ni memang tak boleh pakai langsung. Nak butangkan pun tak boleh . Kalau pakai beautiful tu boleh lah gagah2 jugak paksakan badan nie tapi lepas tu senak lah perut haha...

Tapi tadi saya berjaya pakai baju merah ni tanpa bantuan beautiful. Cuma kain aje yang ketat sikit. Sebenarnya baju pun ketat jugak tapi sekurang-kurangnya bolehlah butangkan baju tu. Awatif ambil gambar saya ni sambil dok gelakkan Ummi pakai baju ketat hehe...

Saya rasa ini salah satu dorongan untuk saya terus berusaha untuk kurangkan berat badan nie :). Saya tak timbang lagi berat pasal alat penimbang yang ada kat rumah ni rosak.

Saya tak boleh nak happy sangat pasal berat badan saya ni amatlah senang sangat nak naik. Sampai sekarang pun suami dan anak2 tak pernah tegur pun saya kurus! Cuma saya aje yang perasan sorang2 hehe....

Takut jugak raya haji nanti saya tak boleh menahan diri hehe... Kalau tak jaga makan memang cepatlah naik balik berat badan nie! Kenapalah senang sangat nak gemuk tapi susah sangat nak kurus!

Saya dah standby baju mana yang nak pakai bila dah kurus nanti hehe... Perasanlah sayang oi! Jangan lepas ni kecewa sudah! Hahaha....

p/s : ibu kata Yan pun dah slim sekarang, Aqilah pun sama jugak cuma dia pasal dia tengah "mabuk" - lepas 2-3 bulan nanti get ready ajelah hehe...

No comments: