Monday, August 6, 2012

dah start masak

Semalam saya dah mula masak untuk juadah berbuka puasa. Semangat masak bukan main berkobar2 almaklumlah masak kat dapur baru hehe.... Tapi kan saya masak simple2 aje. Hati tu teringin jugak nak masak special tapi biarlah kita masak simple2 dulu. Bila dah serasi ngan dapur baru kang baru kita masak hebat2 ya! (macam lah pandai sangat masak kan?)

Semalam saya masak ikan bawal masak asam, sayur petola air dan ikan kering. Hari ni masak kerabu sotong, sayur bayam air dan ayam panggang Italian Herbs. Pastu buat sagu gula merah untuk dessert. Kali ni saja nak pakai sagu caler hijau. Selalunya guna yang putih aje kan?

Suami asyik dok cakap lega lah dah boleh masak. Dia dah jemu sangat2 beli kat pasar ramadhan. Boleh tahulah selera dia macamana. Bila yang beli tu dia makan macam tu aje tapi bila saya masak dia makan bertambah-tambah padahal saya masak bukannya sedap sangat pun hehe...

Anak2 minta saya buat macam2. Kuihlah, pudinglah, keklah, biskutlah dan macam2 lagilah. Bukan main depa mengarah Ummi!! Kalau makan tu tak apalah jugak, takut nanti bila dah buat tak makan pulak! Selalu dah jadi macam tu.

Jomlah layan gambar2 yang saya ambil semalam dan hari ini :)

4 comments:

bidadarindu said...

apa kena mengena gambar last skali dgn tajuk n3??baju baru??keronsang baru??lipstik baru??saje??he he..

x reply pun comment kat n3 "n3 panjang cerita pasal dapur dan baju raya"...hu hu...

Ummiexclent Hamid said...

mcm sedap je ayam italian herbs tu... x nak bagi reseoi ker? hehe tp ambo nak bako xde ketuhar la...

Hafidzin said...

Bidadarindu - hehe... gmbr yg last tu mmg x ada kena mengena dengan tajuk - saja nak tayang muka dan badan - mana nak tau kot2 ada org puji dah kurus sikit ke hehe....

Laptop rosak - skrin pecah, nak repair kena rm500! 2 beradik tu punya kerja, so skrg ni banyak update pakai hp aje, komen kadang2 tak nampak kat hp tu.Nak repair skrg almaklumlah nak raya nie!! Nanti kita balas komen tu ya!

Hafidzin said...

Ummiexclent Hamid - terima kasih ya selalu singgah blog saya nie :)

Ayam Italian Herbs tu saya beli aje rempah dia, balik rumah lumur dan perap ayam tu dalam 2-3 jam! Pastu bakar! Tak apa, tak ada oven lagi, saya dulu pun lama jugak kahwin baru beli! Sekrang ni banyak pilihan ada, macam2 jenis @ brand dan harga, nak beli pilih aje ;)