Friday, July 27, 2012

saya rindu dapur saya

Saya rindu dapur saya!

Keadaan dapur kering di rumah saya sekarang macam tongkang pecah. Nak kemas macamana pun tak tahu pasal dapur baru tak siap lagi. Penuh dengan barang2, penuh dengan habuk2 kesan dari pecah dinding, semut pulak bermaharajalela hish!! serabutlah kepala bila duduk kat dapur lama2! Paling lama saya boleh tahan setakat 10 minit aje!

Bila jalan2 kat blog list tu, jeles tengok diaorang masak sedap2 untuk family berbuka puasa. Saya teringin jugak nak masak special untuk suami dan anak2 berbuka tapi dengan keadaan dapur sekarang nie apa2 pun tak boleh buat. Setakat goreng telur dan masak nasi lepaslah! Selama berapa hari kita berpuasa nie kami banyak beli kat Bazar Ramadhan aje. Beli untuk sahur sekali!

Sekali lagi nak bagitahu - saya rindu dapur saya ........


p/s: agaknya seminggu lagi kot baru dapur saya siap sepenuhnya!!

No comments: