Tuesday, May 29, 2012

meriah

Hari ni ada ramai tetamu kecil he..he.. Riuh rendah rumah kakak sepanjang hari ini! Bila dah bising2 tu mak tak lah rasa sunyi sangat.

Sejak 2 hari ni selera makan saya dah mula mengganas he..he.. Itu balas dendam namanya gara2 lebih 2 minggu tak makan. Sejak dah berselera nie, tiap2 hari teringin makan macam2. Dah jadi macam tu mulalah buat project kat dapur. Semalam buat ayam panggang tapi buat 2 ekor aje. Benda sikit tapi umat ramai dalam rumah nie jadi makanlah sorang sikit he..he.. Tak sangka ayam ni dapat sambutan hangat, kalau tahu awal2 beli 5 ke 6 ekor ayam. Baru puas makan!

Hari ini pulak saya buat beef lasagna. Pastu petang tadi plan nak buat hotpot potatoes tapi macam dah kenyang sangat pulak. Kakak buat rendang ayam, lagilah rasa macam banyak makanan. Kalau mak tahu, jenuh telinga ni nak mendengar leteran mak he..he..

So rasanya hotpot potatoes tu saya buat lepas balik dari kampung hari Sabtu nie. Bila malam2 ni tiba2 terasa nak makan kek karamel. Dah janji dengan Wani & Kakak Nadia nak start pukul 10 tapi rasa macam malas pulak. Tengoklah macamana nanti - kalau rajin boleh terus mula aje pasal bahan2 semua dah ada. Petang tadi sempat saya tidur kejap so sekarang ni taklah rasa ngantuk sangat.

Kalau ikutkan hati macam2 benda saya nak buat. Bukan apa, kalau buat kat rumah sendiri anak beranak aje yang makan. Rasa kurang feel nya he..he.. Kalau kat sini rasa meriah sangat! Kadang2 tu tak makan pun tak apa, janji ada yang makan masakan kita!

Oklah, tiba2 rasa macam terrrrrajin nak buat kek sekarang pulak - so, stop dulu ya! Kalau jadi nanti buat apa2, saya sharekan kat sini =)

beef lasagna

rasanya kali ni tergaring sikit

buat 4 bekas - 2 dah abis, tinggal lagi 2 - bila malam semua dah habis, Alhamdulilah!!

Yan buat puding jagung

tetamu ramai hari ini - ramai dengan budak2 he..he..

Awatif dengan Adam

Robin dengan Haris yang baru diam - dari sampai hingga nak balik asyik nangis aje dia! dah nak balik barulah nak main2 dan senyum!

Awatif dan Cinta yang sentiasa ceria!

No comments: