Saturday, March 10, 2012

Karnival Buku

Hari ni kami ke Karnival Buku, Kuantan. Tak plan pun - tiba2 aje suami ajak. Saya & anak2 ni pantang kalau diajak keluar. Memang nak aje, tak pernahnya cakap tak nak he..he.. Bukannya beli banyak buku pun, cuma beli 2-3 buku cerita kat anak2 pastu saya belilah buku resepi satu untuk saya.

Saya dah 2 hari tak masak pasal tiada bahan2 mentah untuk dimasak. Yang ada kat peti ais tu cuma daging aje.Daging tu suami tak bagi masak pasal dah tak elok. Masa suami saya beli tu nampak merah dan segar aje tapi bila bawa balik rumah baru perasan daging tu direndam dengan pewarna merah untuk bagi nampak segar. Bila belek2 daging tu memang sah nampak ada kesan pewarna merah tu. Saya try masak gulai daging aritu tapi rasanya memang lain. Rasa daging dah lama.  Nak buang daging tu tak sampai seru lagi he..he..

Esok kot baru nak pergi pasar. Nak kena masak minggu ni pasal anak2 ada kat rumah. Bila cuti sekolah aje anak2 ni kejap2 mengadu lapar. Adik kalau cuti sekolah, bangun2 tidur aje mengadu lapar. Kalau buat roti dia tak mau sangat makan. Nak jugak makan nasi. Goreng telur pun jadilah. Tapi dia makan tak adalah sampai penuh pinggan. Syarat aje makan nasi tu. Tak kisahlah kan? Janji dia nak makan. Kalau tak makan kang, Ummi pulak yang susah hati.

Jom kita layan gambar2 masa kami pergi Kuantan tadi :-

alamak! sebelah mata Walid tak nampak!

Ummi pulak nampak muka aje - dah lah bulat! Walid buat muka ejek bila Ummi nak ambil gambar lagi sekali he..he..

lepas makan nasi gulai kawah ngan ikan pari bakar, sedap! masa makan tak sempat nak ambil gambar pasal lapar sangat! breakfast tak makan apa2, tu yang lapar sangat!

lepas beli buku, rehat jap sambil makan ice cream

sorry la Awatif - Ummi terpaksa jugak ambil gambar nie - 2 kali ambil gambar 2 kali jugak mata Awatif terpejam he..he..

Awatif yang makin besar!

2-3 tahun nanti mesti Awatif dah sama tinggi ngan Ummi!

tak sebut pesta buku tapi karnival buku

zoom dekat sikit!
p/s:- Tahniah ya Yan pasal berjaya membuat Pavlova Kek tu. Memang sedapkan? Sekali buat mesti nak buat lagi. Anak2 pun suka kan? Terbayang2 aje macamana "mak nenek" tu makan he..he..

p/s:- adik Najwa - bila makan laksa ikan sekor tu ingat2lah Kak Sayang kat sini!!

No comments: