Tuesday, March 20, 2012

For You It's Separation, To Me It's Waiting...

2-3 hari lepas suami tanya saya "sayang tak jemu ke tiap2 hari tengok cerita Korea aje". Saya terdiam kejap. Pastu saya jawab "cerita2 Korea ni ajelah kawan saya - kalau abang kat office, abang makan pun ada kawan2 yang temankan tapi saya sorang2 kat rumah ni - sungguh! cerita2 Korea ni ajelah peneman saya!". Bila difikirkan balik - iyalah! Sorang2 kat rumah nie sampaikan saya tak bercakap sepatah pun perkataan kecualilah lepas ambil anak sekolah barulah saya bercakap dengan anak2. Bayangkan dari pukul 7.30 pagi tu saya tak bercakap sampai pukul 3.30 petang barulah dengar suara saya jeritkan anak2 he..he.. Kalau pagi saya cal ibu, itu lain ceritalah. Sekarang ni saya jarang cal ibu pagi2 - sejak hp yang pinjam dari adik tu buat perangai!

Bukanlah nak kata saya nie tak ada kawan langsung. Saya ada cuma saya sekarang suka dan selesa duduk di rumah aje. Saya akan keluar pergi mana2 ngan kawan2 bila saya rasa saya tak boleh nak hilangkan stress dalam kepala he..he.. Hei! jangan ingat orang yang berkerja aje ada stress! Rasanya orang yang macam saya nie lebih lagi stressnya! Tak percaya? Nak try? Berhenti kerja & duduk rumah macam saya nie - Ha! baru kita sembang panjang ye he..he... 

Berkawan nie memanglah penting tambah2 yang macam saya nie - jauh dari keluarga. Kawan2 & jiran2 lah umpama keluarga bagi saya. Kalau susah - bolehlah minta tolong, iya tak? Kalau senang, share sama2 kan? Contohnya - setiap kali saya buat kek - jiran2 sayalah paling untung! he..he.. Kadang2 nasib tak baik jugak kalau dapat kek yang tak sedap atau tak jadi dari saya he..he..

Sebelum buat penutup - motif suami tanya tu saja2 dia nak tanya ye!! he..he.. Bukan pasal terlalu mabuk dengan cerita Korea ni saya lupa tanggungjawab ya!! Ingat tu!! Rumah tetap kemas walaupun tak sempurna sangat, masak tetap masak walaupun tak sedap mana! Saya ada tanya dia "abang suka atau nak saya duduk rumah tengok cerita Korea ke atau abang suka kalau sayang dok keluar rumah pergi rumah kawan2 ke @ lepak2 rumah kawan2 ke @ selalu buat mesyuarat tingkap atau pintu ke he..he...." Nak tahu apa dia jawab "abang nak sayang duduk rumah - mengaji" HA!  padan muka saya dapat jawapan macam tu he..he..

Jom kita dengar lagu ni sama2 - lagu ni saya baru dengar aje - makin dengar makin sedap pulak - tajuknya "for you it's seperation, to me its waiting"- OST dari drama Sungkyunkwan Scandal, tajuknya pun dah jiwang so pada yang hati ada taman tu macam saya nie, marilah kita dengar lagu ni sambil feeling2 sama2 :-

4 comments:

ikatankasihku said...

peminat tegar cite korea ni..hehehe

bidadarindu said...

Rasanyanya kalau kepala kak sayang terantuk kat dinding ke,automatik kak sayang boleh berbahasa korea...macam budak yang jatuh motor hari tu..he he.. -->ANEH! BUDAK TERENGGANU BOLEH BERBAHASA KOREA & CINA SELEPAS KEMALANGAN
http://busuk.org/ping/view/98115

bidadarindu said...

Lupa...lepas tu boleh nyanyi lagu K-Pop...he he...

Hafidzin said...

Ikatankasihku - memang pun!!he..he.. satu hari x tak tgk boleh meroyan hahaha...

Bidadarindu - hem... iya kot! seronok gak kalau boleh cakap korea nie - x payah dok sibuk cari subtitle lagi dah!!! he..he.. bukan setakat menyanyi - menari KPOP sekali pun boleh!!he..he..