Monday, February 6, 2012

pais ikan, white radish & mini pizza

Hari ini duduk rumah aje - tak pergi mana2 pun! Rasa malas nak keluar lagipun penat semalam berjalan kat Dungun tak habis lagi. Hari ni rasa nak lepak aje kat rumah. Cuaca pulak panas.

Menu kami anak beranak hari ni simple aje. Pais ikan dengan sup lobak putih. Walaupun simple tapi saya makan bertambah! he..he.. Apa makanan yang saya makan tak bertambah kan? Sejak akhir2 nie selera saya bukan main - kejap2 rasa lapar padahal baru aje makan nasi! Ish!! macamana lah nak pakai baju kebaya kenduri Qilah nanti! Kalau macam nie tak merasalah!! he..he..

Ni masa menaip ni saya dok sedap aje makan mini pizza yang panas2 baru keluar dari oven. Sekarang dah pukul 1 pagi tapi saya masih menjamu selera lagi! Habis - macamana nak kurus kalau asyik makan aje? Kat mulut tu sedia aje cakap nak diet - nak diet tapi adoi!! Seksa betulkan? he..he.. Mula2 tadi tak terasa nak makan tapi bila terbau aroma dari oven tu terus perut yang kenyang jadi lapar - tambah2 terbau cheese yang menggoda tu!!

Mini pizza tu untuk anak2 bawa bekal esok. Ikutkan budak2 tu macam2 nak Ummi buatkan! Esok saya janji nak buat cupcakes butter untuk adik dan cupcakes chocolate untuk si kakak. Nampaknya kena tunaikan jugak janji pasal dari last week adik dok minta cupcakes tu. Saya suka buat masa hari bersekolah pasal boleh bawa kat sekolah dan makan dengan kawan2. Selalunya saya bawa lebih untuk anak2 share ngan kawan2.

Mari kita tengok2 gambar2 yang saya ambil hari ini:-

nama ikan tak tahu tapi kalau nak buat pais - ikan ni memang sesuai - sedap!!

suami yang teringin sangat nak makan pais ikan nie - dia sanggup siang ikan nie sorang2 kat dapur - rajin kan suami saya? he..he..

dalam masak2 tu laptop tak boleh tinggal - sentiasa bersama!! senang nak dengar lagu2 Korea kat youtube!

sekilo ikan dapat 4 bungkus macam nie

atas kuali

dek kerana selalu sangat tengok drama Korea, saya & Awatif teringin sangat nak rasa white radish kimchi - kalau kat Korea tu depa makan saja aje lobak nie - tadi Awatif try makan tapi tak tertelan dia he..he.. drama Korea punya penangan!! anak beranak dah mabuk kepayang - abang! jomlah kita pergi cuti2 kat Korea!!!

Awatif berposing ngan white radish - lobak putih la senang sebut!

inilah menu kami anak beranak hari ini - simple aje!

tepung roti - kirim kat Kakak - kakak beli kat KL - 5kilo - tengok berapa lama boleh tahan!

tepung roti yang direcommend oleh Makcik Comel & Maksu Norbaya

mini pizza dalam oven

mini pizza sedia untuk dibakar

mini pizza yang dah masak - jom makan!!

No comments: