Thursday, February 2, 2012

cerita bibik, kek & hobi

Masa tengah dok menaip ni anak2 dok sibuk cabut uban Ummi he..he.. Awatif yang mula2 tegur dulu - eh! banyaknya uban Ummi - saya cakap "kan Ummi dah tua - banyak lah uban" - dia jawab balik " Awatif tak sukalah Ummi tua - nanti Ummi tak larat nak buat apa2" amboi! ingat Ummi ni  bibik ke apa kan? Adik pulak tadi cakap bestnya kita ada bibik, saya tanya siapa bibik? Dia boleh jawab Ummi lah bibik! Sabar aje lah kan?? Kalau Ummi mogok nanti baru tahu!!!

Pavlova yang saya buat semalam dah habis! Alhamdulilah. Rasanya lebih sedap dari yang first saya buat tu. Sekali makan nak makan lagi - makan sekeping tak cukup - makan tak terasa pun! Sesiapa yang nak cuba buat nanti saya masukkan resepi ya. Banyak resepi yang saya terhutang nak letakkan kat sini. Resepi kek coklat, Kazrina dah minta lama tapi tak masukkan lagi sampai sekarang. Asyik lupa aje. Nisa pulak ada bertanyakan resepi roti - nanti ya!

Semalam adik ada homework BM - nak tahu hobi Ummi - saya cakap tulislah hobi Ummi memasak. Pastu Awatif jawab jangan adik - adik tulis hobi Ummi tengok drama Korea! He..he.. Bertuah betulkan! Memang lah betul pun tapi cover2 lah sikit - malu aje nanti kat cikgu he..he.. Tapi bestnya adik tetap tulis hobi Ummi memasak - adik memang pandai bodek Ummi kan??

jemput makan sorang sekeping! dari jauh aje lah ya he..he..

ni gambar semalam

tara!!! gambar ambil petang tadi - dah abis pun - bukan anak2 aje suka, Ummi pun suka jugak! sedap!!

adik habiskan buah2

makan malan kami anak beranak malam ni - nasi goreng simple aje! nak masak benda lain tapi anak2 request nak makan nasi goreng cina - letak fishball ngan cendawan aje!

No comments: