Tuesday, October 18, 2011

menu! menu! menu!

Tengah pening kepala fikir menu untuk jamu tetamu pada hari Khamis nie. Tolong bagi idea :-

Menu Pertama
Laksa
Kuah Kacang
Nasi Impit
Gulai Daging
Nasi Putih

Menu Kedua
Nasi Impit
Kuah Lodeh
Kuah Kacang
Bihun Goreng

Menu Ketiga
Nasi putih
Sambal Tumis Udang
Ayam Goreng
Kobis Goreng

Pening kepala nak mikir pasal sorang2 aje nak kena buat. Suami sibuk kerja - malam2 baru balik. Ahad & Sabtu pun kena kerja. Adik sampai boring Walid asyik kerja hari Sabtu sampai cakap Walid dengki ngan adik pasal tak nak duduk rumah ngan adik he..he..  Hari2 pukul 8 malam baru sampai rumah. Layan anak2 kejap pastu pukul 9 tu anak2 dah tidur. So macamana adik tak bising! Ngan Ummi dia tak berani nak buat perangai manja dia tu sangat. Walid rajin layan merap dia tu! Ummi tak kuasalah! Kejap2 tu boleh lah!

p/s:- untuk dessert tak ada masalah - dah beres pun! tadi buat 2 biji kek lapis (lepas ni tak nak buat dah kek lapis pasal sepatutnya bila dah banyak kali buat dah pro lah kan? mesti jadi aje pasal dah banyak kali dok buat tapi ni terbalik pulak - makin dok buat makin tak jadi pulak - memang tension betul tadi - tak tau silapnya di mana - nak kena berguru jugak nie - setakat tengok buku & internet aje tak boleh!) ngan cupcakes vanilla - esok nak buat kek coklat pulak! 


5 comments:

Kaz said...

Nak buat majlis apa ni Fizin? Ina suka menu yg pertama. Sedapnya laksa dan nasi impit kuah kacang. Kalau dekat ina dah pi dah walaupun tak dijemput.

bidadarindu said...

Entah...Majlis apa nie...tengok majlis gak...siang ke malam...pagi ke petang...kalau malam boleh la ringan2 sikit...kalau siang tengahari menu nasi ok la...

kalau sambal tumis udang,jangan lupa letak petai...he he..(mcm la makan sangat petai tu)...

sama cam kak kaz...kalau dekat,x jemput pun nak datang gak...ho ho..
(kalau ada org nak sponsor duit minyak n tol pegi balik pun datang gak...he he)

ikatankasihku said...

bersemangat kak fizin, mudah2 semua nya berjalan lancar nanti yer..tq wish bezday ikin... :)
syg akak..muaaahhh

Hafidzin said...

Ina - kalau dekat ina lah orang pertama yang fizin jemput. Fizin buat kenduri sikit! Fizin tengah berdebar2 ni pasal tak tahu macamana rasanya kuah kacang fizin tu he..he..

Bidadarindu - kalau dekat dah lama jemput pun! he..he.. boleh lah kalau nak datang! he..he..

Ikin - terima kasih! memang tengah bersemangat nie! cuma tak tahu sedap ke tidak yang kakfizin masak tu! he..he..

rositahmdzain said...

amboi sayang berdebar-debar mcm nak sambut menantu pulak..!