Thursday, August 25, 2011

MAK


Mak hari ini tak sihat, sebenarnya dah 2-3 hari dah mak tak sihat tapi hari ini yang paling mak rasa tak sihat. Mak tak puasa hari ini pasal kami (ibu, kakak & saya) tak bagi. Dari semalam dah kami tak bagi mak puasa tapi mak nak puasa jugak!. Mak tak pernah lagi tinggal puasa jadi mak sayang nak berbuka hari ini. Tapi ibu dok paksa jugaklah pasal nak suruh mak makan sikit kemudian makan ubat. Sejak puasa ni mak kurang minum air. Mak kata mak tak lalu nak makan @ minum apa2 pun. 

Kesian mak! Kalau tak lalu makan pun tapi kalau minum air pun jadilah kan?  Ajak mak pergi klinik tapi mak tak mau! Kalau nampak mak tak ok lagi nanti nak kena paksa jugak bawa mak pergi klinik. 

p/s:- cicit2 mak dok heran kenapa tok nek tak puasa hari ini - bila tahu tok nek sakit, adik cakap "patutlah adik nampak tok nek makan ubat tadi"! sibuk aje budak 2 orang tu (adik & Robin).

3 comments:

bidadarindu said...

Kesian Mak, Mungkin Mak penat tengok korang sumer buat kuih raya kot...
Cam mana pun didoakan agar mak sihat cam biasa..

p/s : mungkin rindu kat kampung kot..

ikatankasihku said...

mak mak ni kalau sebut klinik, mmg tak nak punyer..
kecian dia..bagi dia rest ...

NASI BARYANI SEDAAAAAP... said...

Tu la mak, buat ape la p tolong depa tu buat kuih... dok c hat2 hari tu dah x c hat pulak.. Ni mesti dok tunggu org tu melapis kek...
Mak ... cepat sembuh yea.. nanti kiter nak raya kat kampung, x seronok pulak...
Saaayang mak...