Thursday, August 4, 2011

kes putus tunang

Walaupun banyak kerja lagi yang nak kena buat tetapi hati meronta-ronta nak update blog! Bukan apa - sejak 2-3 hari ni dok mikir aje masalah orang sampaikan semalam termimpi-mimpi. Apalah halnya tu kan?

Macam nie - sejak kecohnya pasal putus tunang antara Khairul Fahmi (pemain bola) ngan bekas tunangnya Elia (blog Jejari Runcing) saya rasa fikiran saya agak terganggu! Eh! tak pasal2 kan? Bukan apa - kononnya macam saya memahamilah perasaan Elia tu sekarang! Tu yang semalam sampai termimpi-mimpi yang saya berjumpa ngan dia & bagi nasihat & sokongan pada dia.

Dah kata umur 36 tahun maka banyak dah lah pengalaman hidupkan? Orang tua2 kata dah banyak makan garamlah! he..he.. Dalam hidup saya banyak benda yang saya rasa sesal - tapi tak boleh nak buat apa dah so kita kena teruskan hidup & cuba untuk buat yang lebih baik supaya hidup kita akan rasa lebih bermakna!

Balik pada kisah tadi - saya sebenarnya bukanlah peminat bola sepak - malah masa orang dok heboh2 pasal Khairul Fahmi tu saya tak kenal pun dia. Malah masa perlawanan apa ntah yang buat dia popular tu saya tak tahu menahu langsung! Yang boleh buat saya kenal dia ialah bila baca blog Elia tu! Saya rasa enjoy aje bila baca blog tu & ada kisah percintaan & pertunangan mereka. Saya suka sangat tema pertunangan mereka tu sampai cadangkan kat Uda kalau Farah tunang nanti nak suruh buat macam tu jugak!

Saya tak nafikan ajal, maut, jodoh di tangan Tuhan! Saya memang percaya itu! Tapi dalam kes nie saya amat kesian pada Elia. Hati orang kalau dah berubah memang tak boleh nak buat apa pun! Tambah2 kalau disebabkan orang ketiga! Saya memang cukup benci ngan orang tak setia! Entah apa lagi yang nak dicari dalam sesuatu hubungan itu! Dah berkawan, bercinta, bertunang teruskan ajelah berkahwin! Apa yang susah2 nak cari orang lain!

Saya dah rasa macamana sakitnya pengkhianatan itu tapi dihujungnya ada kemanisan yang menanti! Itu aje yang boleh saya simpulkan disini. Walaupun tak mungkin Elia tu membaca blog saya nie tapi saya harap dia tabah! Sokongan dari keluarga amat diperlukan ketika ini! Masa adalah penawar segala-galanya! Tak mungkin kita boleh terus sembuh dari kelukaan ini tapi InsyaAllah - lama2 ia akan hilang!

6 comments:

ikatankasihku said...

ada kisah di sebalik kisah tu kak..
akak bukak ohbulan kat goggle..
baru tau cerita sebenar diaorg...
apa2pun , kita doakan yg terbaik buat diorang, ikin pun dah rasa betapa sakitnye perpisahan..ikin ibu tunggal...

bidadarindu said...

Tiap perkara yg jadi tu mesti ada hikmahnya...Maybe bagus jugak dia putus skrg daripada putus kemudian...

p/s : kadang2 media yg create menda2 cam nie...nak bagi laku cerita dorang

khayrulniesa said...

huu nisa pun tahu keaadaan elia skrg ni.. nisa penah rasa.. tambah2 kaksyg mesti byk pengalaman.. nisa pun benci dgn org x setia.. agak2 la, bila dh tunang, knpe x terus kawin je? buat mcm main2 pulak benda tunang ni.. kesian perempuan ni.. tp betul kata kak syg, kemanisannya ada nanti.. skrg kena sabar byk2, tuhan bg hikmahNya nnt.. insyaALLAH

rositahmdzain said...

farah pun x pasal2 menjebakkan kepala otak dia fikir pasal elia ni..entahla dugaan elia la tu.

Hafidzin said...

Ikin - kakfizin baru tahu pasal ikin tu! kakfizin nak bagi nasihat pun tak tahu macamana! ikin yang lebih merasanya! Tapi kakfizin nak ikin tahu dugaan ni ada rahmat disebaliknya! harap ikin tabah ya! rasanya anak2 adalah kekuatan ikin kan?

Bidadarindu - memang betul pun! biar putus skrg jangan putus kemudian tetapi sakitnya perpisahan dengan cara yang sebegitu memang menyakitkan! dahlah terluka hati & perasaan pastu rasa dikhianati pulak! eee...geram betul!!

Nisa - hai! nisa frust dengan sape tu? he..he.. Kaksayang bab bercinta nie memang banyak pengalaman maklumlah masa sekolah dulu orang suruh belajar tetapi gatal nak bercinta he..he.. couple masa sekolah, couple masa kerja, couple masa belajar kat kolej - macam2 la he..he.. Tapi sudahnya kahwin ngan pilihan keluarga - malah kenal pun gitu2 aje! Kesimpulannya - jodoh di tangan Tuhan! kadang2 kita memang tak sangka siapa jodoh kita! Jadi pengajarannya disini - macamana hebatnya cinta kita pada sesorang tak semestinya dialah jodoh kita!! Nisa muda lagi - mesti orang berderet beratur nak jadi bf kan? he..he..

Uda - memang pun! sayang pun dari mula org dok heboh2 tu dah rasa tak best! tumpang rasa sedih dia tu! tak pasal2 sehari dua ni dok termenung mikir masalah dia! kesian!!

khayrulniesa said...

kaksyg, bukan dengan faiz.. hehe org lain.. amboii dasyatnya kaksyg ni.. x sangka jugak kan.. tp betul la nasihat kak syg 2.. jodoh semua ditangan Tuhan.. bercinta bagai nak rak, tgk2 last dengan org lain jugak.. kdg2 nisa rasa malas dh nak bercinta, biar cinta n jodoh 2 dtg sendiri.. cukup2 la dikecewakan.. nisa duk baca blog kaksyg, nisa tgk kaksyg untung sgt dpt suami kaksyg.. itulah kan, kemanisan nya ada nanti.. cuma bersabar byk2..