Thursday, July 7, 2011

YB melawat kawasan

Pagi tadi YB & penolong YB membuat lawatan ke kawasan pembinaan sambil soal siasat pekerja2 yang ada he..he..










Soal siasat yang sempat saya dengar :-

YB : Kamu dari Indon mana?
Pekerja : Saya dari Kemboja
YB : oh! Kamu Islam ke?
Pekerja : Ya
Penolong YB : Kamu pandai cakap melayu
Pekerja : Saya sudah duduk Malaysia 18 tahun
Penolong YB : Patutlah kamu pandai cakap melayu, sudah lama duduk sini
YB : Dah kahwin ke?
Pekerja : Sudah, Isteri & anak2 ada sini jugak!

Panjang lagi soal siasat tadi tapi saya sibuk dok ambil gambar jadi tak berapa nak dengar sangat! Rasanya Penolong YB lagi sakan dok buat soal siasat he..he..

p/s:- YB - mak, Penolong YB - ibu! Perlantikan sah setakat Khamis minggu depan he..he..

p/s:- rasa sayu aje tadi tengok pokok lengkuas, bunga kantan, serai & daun pandan ditebang habis. Kalau tak ditebang susah depa nak buat kerja! Nasib baik dah pesan awal2 kat depa supaya simpankan anak2 pokok - yang paling saya sayang pokok bunga kantan, banyak berjasa tu, tak ada bunga kantan, tak ada lah laksa he..he..! yang lain2 tu tak rasa sayang sangat!

p/s:- tinggal sikit lagi aje tembok tu nak siap! kalau cuaca baik aje & tak hujan, dalam seminggu boleh siap, InsyaAllah!

2 comments:

rositahmdzain said...

YB dgn Penolong dtg xde eskot ke yang? minta peruntukan sikit yang, x kan nak pilihanraya baru nak bagi..hehe

ikatankasihku said...

bunga kantan wajib dlm laksa... :)