Saturday, July 23, 2011

udang besar

Asalnya hari ini saya nak keluar tengok wayang cerita Harry Porter tapi suami tak boleh pergi mana2 kerana busy study untuk interview dia kat Melaka minggu depan. So kerana bosan saya banyak duduk depan pc aje sepanjang hari tadi! So jangan lah heran hari ini n3 sampai 4-5. he..he.. Dah tak ada kerja kan! Layan ajelah blog ni!

Selain update blog saya jugak sibuk cari & salin resepi kuih muih - kononnya nak buat sendiri bulan puasa nanti. Jangan gelak dulu ya! - Saya dah nekad nak rajinkan diri memasak pada bulan puasa nie. Doakan saya ya agar niat saya tu berkekalan! Bukan apa, takut jugak mula2 aje "panas" pastu lama2 sejuk membeku aje niat tu he..he..

Bila dah tengok macam2 resepi, terus membara aje niat nak memasak! Saya amat tergoda ngan resepi Udang Galah masak lemak. Terus rasa teringin nak masak & makan malam ni jugak! So ajak suami keluar cari kat tepi pantai Kuala Kemaman - Alhamdulilah, dapat juga udang walaupun bukan udang galah! Udang laut, besar2 sekilo rm38. Bila beli tu terus teringat kat ibu & mak. Masa ibu & mak ada kat rumah aritu, tak jumpa pulak udang besar2 macam ni. Tak apalah, nanti bila pergi KL boleh cari udang besar macam nie!

Suami cakap tak payah masak udang tu malam ni pasal ayam masak merah banyak lagi. Amboi! bukan main rajin pulak nak memasak sampai suami pun cakap tak payah he..he.. Tapi kerana teringin sangat nak rasa udang tu, saya masak maggie sebungkus letak 4 ekor udang untuk kami 4 beranak. Em.. memang sedap!!


3 comments:

rositahmdzain said...

sedapnya tgj udang tu Yang. mesti manis kan sbb baru naik. bestnya...

Hafidzin said...

memang sedap pun Uda he..he..

bidadarindu said...

udang je sedap,maggi x sedap...

p/s : tetibe teringin pulak sambal tumis udang ngan petai...perghhh..meleleh air liur...