Wednesday, July 13, 2011

impian jadi kenyataan

Sejak hati terpikat dengan hiasan gaya English, saya mula impikan satu rumah penuh dengan wall paper. Memang teringin sangat2. Selalu jugak angan2 betapa cantiknya rumah kalau dipasang wall paper. Masa mula2 pindah dulu ada jugak bagitahu suami keinginan saya tu tapi waktu tu memang tak ada budget. Nak buat feature wall pun tak mampu walaupun harga dalam rm800.

Sejak sebulan ni saya mula pujuk2 suami nak pasang wall paper. Mula2 tu suami diam aje tapi 2 minggu lepas tiba2 dia kata OK! Melompat jugak saya time tu he..he.. Seronok sangat2! Jika nak dibandingkan harga dulu & sekarang memang berbeza sangat2! Sekarang nie harga naik dua kali ganda. Memandangkan budget tak banyak sangat maka kami pilih wall paper yang murah2 aje. Satu roll tu dalam rm80. Mula2 berlagak pilih yang rm180 satu roll tetapi bila kira2 harga keseluruhan sampai rm7 ribu! Eh! dengar pun takut! Mahal sangat2!!

Saya pilih yang simple2 aje. Mula2 tu teringin sangat nak wall paper yang ada bunga2 tapi tak sesuai kerana rumah saya dah lah penuh ngan bunga, langsir pun bunga, banyak pulak hiasan frame & pinggan bunga. Kalau ambil jugak wall paper yang berbunga2 dah macam kedai bunga la pulak kan? So saya pilih yang simple2 aje. Cuma feature wall aje yang ada bunga.

Setakat hari ini belum siap pun lagi. Yang dah siap cuma kat bilik utama & ruang menonton aje. Mungkin esok kot siap keseluruhannya. Nanti bila dah siap semua saya tayangkan kat sini ya! Bukan nak menunjuk ke apa cuma nak kongsi kegembiraan saya kerana IMPIAN MENJADI KENYATAAN!! Bukan senang tau nak pujuk suami!

Mari kita intai adik2 tu buat kerja ya:-






p/s:- buat tatapan Uda - ingat nak buat surprise tapi semalam Ibu dah terbocor rahsia he..he..

p/s:- jangka hayat wall paper nie boleh mencecah sampai 10 tahun kalau kita pandai jaga.

1 comment:

NASI BARYANI SEDAAAAAP... said...

eeii bestnye... ni buat tingin nak pi tengok kat sana nih...

p/s: eh, eh. mana p mak n yong ... mcm sepi jea dalam blog nih... tiap2 ari tgk kot2 ade cerita pasal diorg..... tapi x comment pun... x sempat la... kim salam kat mak n yong yea..