Friday, July 22, 2011

award dari Ina


Terima kasih Ina bagi award nie. Ini 7 perkara mengenai diri saya :-

1. Saya ni susah nak marah orang - tapi kalau dah marah sangat2 tu sebelum bercakap akan nangis dulu! Rasanya kalau nak berdebat tu sure kalah teruk! Memang tak pandai nak bercakap (tapi sekarang dah pandai sikit2 he..he..).

2. Peminat tegar K-POP! Drama, filem, lagu & segala-galanya tentang K-POP. Dulu minat biasa2 aje tapi sejak awal tahun nie yang jadikan saya addicted sampai suami mengadu kat kakak gara2 pukul 3-4 pagi baru saya tidur. he..he.. Tapi sekarang dah ok - dah boleh sesuaikan masa! Suami pun tak bising dah cuma sekarang nie Awatif pulak yang lebih2 buatkan suami mula "perli2" saya!

3. Saya rajin mengemas rumah tapi memasak - malas yang amat! Tapi kalau buat kek saya rajin pulak! Saya amat kagum pada orang2 yang rajin memasak! Saya selalu berazam nak masak tapi setakat 2-3 bulan aje pastu terus malas balik! Saya dah azam balik lepas nie nak sambung balik masak tiap2 hari. Nanti bulan puasa nak masak & buat kuih muih sendiri. Nak tahu jadik ke tidak azam tu kenalah tunggu!

4. Saya seorang yang amat sensitif - hal2 yang kecil pun boleh buat saya menangis. Kadang2 tu bila tengok anak2 dah besar tiba2 aje air mata meleleh! Tambah2 bila tengok anak2 balik dari sekolah - berjalan keluar dari pagar sekolah, ngan tak semena2 air mata dah penuh! Betul! Kalau yang libatkan hal anak2 lagilah saya sensitif! Tengok drama sedih, jangan cakaplahkan! Memang air mata berjurai-jurailah! he..he..

5. Saya jugak mudah stress - kadang2 hal yang tak masuk akal pun boleh buat saya stress. Dulu2 antara punca saya selalu stress ialah kerja! Waktu muda dulu saya tak sangka saya akan jadi surirumahtangga sepenuh masa selepas kahwin. Mula2 dulu saya selalu lepaskan geram pada suami pasal dah saya tanamkan dalam hati pasal kahwin ngan dialah saya tak bekerja! Tapi sekarang tak lagi! Saya tak menyesal langsung dengan pilihan saya 11 tahun yang lepas! Tuhan dah tetapkan inilah kehidupan saya & saya amat bersyukur yang amat sangat.

6. Sebenarnya saya seorang yang amat romantik he..he.. Betul!! Waktu remaja dulu saya selalu inginkan seorang suami yang romantik. Nak selalu dibelai, selalu dibisik ayat2 cinta & selalu diberi kejutan bunga & hadiah. Selalu angan2 alangkan indahnya dunia ni kalau dapat suami yang romantik! Zaman remaja bercintakan indah! Oleh kerana saya pernah dikhianati dengan kejam oleh orang yang romantik sangat2 maka hati saya dah terluka teruk! Bagi saya cinta itu boleh hidup kalau tak romantik pun! Romantik tu saya tafsirkan dengan cara yang berbeza bila saya nilaikan suami. Suami tak pernah berikan saya bunga & amat jarang nak dengar dia ucapkan ayat2 cinta. Tapi cara layanan dia pada saya buatkan saya tersentuh! Dia buatkan saya seperti Permaisuri! Apa yang saya nak saya boleh dapat walaupun bukan semuanya! Kalau saya malas masak, dia akan beli lauk tanpa banyak soal, kerja rumah dibahagi sama rata walaupun saya tak berkerja. Bagi saya itulah caranya dia romantik pada saya! Tak perlu ucapkan kata2 cinta, tak perlu bunga2. Apa yang penting ialah hati! Saya tahu dia sayang pada saya & dia tahu saya sayang pada dia! Tolong doakan sama2 ya semoga kebahagian rumahtangga kami berpanjangan! Paling penting tak nak dia berubah hati!

7. Bagi saya keluarga adalah segala-galanya. Suami & anak2, ibu, mak adalah nadi hidup saya (selain kakak & sedara2 yang lain). Tanpa mereka pasti hidup saya tak keruan! Kehilangan makcik beberapa tahun yang lalu masih meninggalkan kesan yang mendalam pada hidup saya! Sehingga kini air mata boleh berjurai apabila teringatkan arwah Makcik tambah2 bila berjumpa dengan Pakcik Din & Makcik Ina. Kehilangan anak Yan beberapa tahun yang lepas jugak masih berbekas dihati. Bila teringatkan hari yang kakak call tu bagitahu, saya masih boleh terasa hati berdebar2 & kaki mengigil! Masa tengah menaip nie pun airmata dah berjurai2!! Kan dah cakap saya nie sensitif orangnya?? Apapun kita kena ingat ajal maut ditangan Tuhan! Al Fatihah buat ahli2 keluarga yang telah meninggalkan kita...

Lepas ni nak tag kat sapa pulak ya! Saya tak banyak kawan2 dari blog nie - followers pun ramai kaum kerabat aje he..he.. Tag kat Ikin Ikatan Kasihku, Fiza dari Umisofie & Bidadarindu.

p/s:- kadang2 tu rindu sangat2 dengan ayah! walaupun tak ingat satu pun kenangan bersama dengan dia tetapi selalu rasa macam dekat aje pasal ibu & mak selalu ceritakan tentang dia! dah nasib saya tak diberi peluang untuk mengenali dia & memanggil dia ayah!! Al Fatihah..

9 comments:

ikatankasihku said...

kakfizin...,
sy pulak rasa nak nangis baca entry akak ni...
INSYAALLAH kak, semua yg kita harapkan akan di permudahkan oleh-NYA...yang pergi biarlah pergi, yg hidup ni, kene lah tabahkan hati, ingat 1 jer, HANYA INSAN YANG TERPILIH OLEH ALLAH SAHAJA YG DI UJI DGN UJIAN SEBEGINI.semoga cekal dlm menjalani kehidupan seharian....
senyum sikit.. :P

Hafidzin said...

Terima kasih Ikin - beremosi pulak n3 kali nie he..he..

bidadarindu said...

Alamak...baru comment kat blog kak kaz...tak paham..?apa menda nak kena buat nie??ada dapat emas ke,dapat duit ker...percutian ker kalau buat task nie??? x wajib kan?

p/s :saper la punya idea memula nie...

bidadarindu said...

yeaaa...berjaya comment semula...apa fiqah dah buat nie? share la...

bidadarindu said...

1. Marah - he he...abg lan marah aish lagi kelakar..

2. K-POP? Peminat Tegar?..Tunggu 10 tahun lagi..nak ungkitkan balik menda nie...

p/s : dulu minat 4U2C - Fiona..Fiona...Skrg menyampah..he he..

3.Tu memang betul..nnt dtg umah kami,kemas stor belakang masak abah tu...he he..

4.Kalau dapat bawak perasaan sensitif tu tiap kali tadah tangan doa mintak ampun kat allah,sangat bagus...

5.Stress - cepat tua tu...nnt x jadi cam nasha aziz,rozita che wan...x makan usia..he he..

6.Romantik..he he..seriusly..he he he..he he he he he he he he he.Memang jiwang karat tahap gaban...

7.Hanya Allah je yang tahu atas setiap apa yang berlaku...Berat Mata Memandang...Berat Lagi Bahu Yang Memikulnya...

rositahmdzain said...

saya membaca tampalan ini dgn linangan airmata..:-((

Kaz said...

Lawak betul baca komen bidadarindu dan Uda.Hari tu ingat nak tag Bidadarindu tp tahu dia tak minat benda2 mcm ni, yg tag hari tu pun dia tak ambil.
Fizin, yg part romantik tu ina setuju sgt. Ina pun mempunyai impian yg sama dulu2 tp ternyata yg romantik tu cuma wujud dlm novel dan drama melayu saja kot. Husband ina pun mcm tu juga, kdg2 tu berhari2 ina merajuk, dia tak pujuk pun, at last ina sendiri kena pujuk diri sendiri.
Jom Fizin, kita usahakan mengandung sama2 spy kat blog kita boleh cakap fasal pregnancy dan baby pula lps ni.

bidadarindu said...

Alamak,pas nie x leh join dah la club nie...club ibu2 mengandung...he he...

p/s : kak sayang,mungkin boleh tanya petua kat mak, cam mana nak dapatkan baby girl...7 beradik - girl ajek....

Hafidzin said...

Lega orang dah boleh komen kat sini! kalau tak bukan orang luar x boleh komen, tuan punya blog sendiri pun x boleh komen gak!

Bidadarindu - tak tahulah sapa punya idea tapi kita ikutkan aje lah!! best jugak dapat award nie..

Ina - memang pun! samalah ngan fizin! sendiri pujuk! he..he..pasal pregnantu tu InsyaAllah he..he..

Uda - samalah kita! sedih:-((