Thursday, February 17, 2011

umah Cik Ram

Lama dah teringin nak pergi umah Cik Ram (sedara Nyah Lelaki) cuma baru2 nie aje hajat tercapai masa pergi Johor last week. Umah Cik Ram nie dah 3 kali masuk majalah Anjung Seri. Yang menjadi minat sangat tu pasal gaya hiasan Cik Ram pun gaya English jugak! Memang cantik sangat2! Berbanding ngan rumah saya tu memang jauh sangat bezanya!!

Menghias rumah memang minat saya tetapi mengemas rumah saya agak malas. Ada beza ke mengemas ngan menghias? he..he.. Ada!! Bezanya rumah Cik Ram tu tak ada habuk langsung! Segala macam hiasan rumah dia tu bersih tanpa ada sebarang habuk pun!! Terpegun betul ngan gaya hiasan rumah Cik Ram tu!

Sambil tengok2 rumah tu, saya sempat jeling kat suami he..he.. Jeling ada makna tu!! Atiqah siap cakap ngan suami - "lepas nie tentu kaksayang pun hias rumah macam nie jugak!"!! Kena fikir panjang jugak kalau nak hiasan rumah yang macam Cik Ram tu pasal tak mampu! Hiasan tema English nie perlukan kos yang agak tinggi! Bukan nak berlagak ke apa tapi memang betul! Kalau yang minat English nie mesti faham apa yang saya maksudkan! Kalau beli hiasan yang kecil2 pun dah kena banyak ratus ringgit.

Marilah sama layan umah Cik Ram nie. Cantik kan?? Uda & Kakak yang tak minat English pun cakap cantik!


















p/s:- abaikan gambar saya yang makin berisi!! he..he..

p/s:- saya ada menukar sikit gaya hiasan rumah saya lepas balik dari rumah Cik Ram tu. Dapat banyak sumber inspirasi!!

1 comment:

Siti Asmak said...

salam..sy ada tgk blog ni..wow mmg English Style habis...namun jika berminat utk mnghias bilik dgn 100% cotton cadar , boleh lar lawat kat https://www.facebook.com/aishah.stuffcentre/media_set?set=a.636133699776439.1073741825.100001394433275&type=1 ....harga sgt murah brbanding d pasaran...jemput yer..
terima kasih