Saturday, November 27, 2010

Harry Potter












Bawa anak2 ke Kuantan hari ini, tengok wayang. Nak memujuk Awatif yang asyik bersedih aje minggu nie kerana dok teringat KL aje - tiap2 hari berendam air mata. Pagi, petang & malam. Mula2 nak tengok cerita Rapunzel, tapi Awatif tak nak pulak pasal nak tengok cerita tu ngan Balqish di KL. Saya cadangkan tengok Harry Potter (memang minat pun). Masa tu anak2 ok aje. Suami pulak tak kisah.
Tapi tak senang langsung saya & suami dalam panggung wayang tu. Sepanjang cerita tu, depa dok merengek boring! boring!. Mula2 si adik tu, pastu kakak pulak. Adegan terbang ke, magik ke langsung tak menarik minat depa. Si adik tu berapa kali ajak suami pergi toilet - bukan nak buang air ke apa tapi saja2 aje. Lepas tu dok berdiri main tembak2 sorang2, berapa kali dok bisik suruh dia duduk takut kang orang belakang marah. Bila cubit dia, dia cakap kuat2 "apa Umi nie", satu panggung tu boleh dengar suara dia. Time tu memang tahan sabar aje!! Kalau kat rumah, lama dah kena!! Si kakak pulak asyik2 bisik kat telinga saya tanya bila nak habis cerita tu.
Selama nie depa ok aje bila tengok wayang. Last tengok wayang cerita Sammy tu, diam aje. Mungkin cerita Harry Potter tu tak sesuai ngan umur depa kot kan??

No comments: