Monday, November 1, 2010

blueberry cheese cake



bila tengok gambar kat atas nie
dah tak macam kek
rupa memang tak elok
tapi rasanya boleh la tahan he..he..
kek nie jenis yang tak payah bakar
kena sejukkan dalam peti ais lebih kurang 3 jam
tapi masa kek ni dipotong baru 2 jam
pasal Awatif tak sabar2 nak makan
asal kek ni warna putih & ada caler blueberry sikit
tapi bila dah siap baru perasan resepi kek ni tak ada gula
memang tak ada atau saya yang salah salin resepi, entah la
bila rasa memang tawar sangat2
sepatutnya letak blueberry tu dalam 50 gm aje
tapi nak kasi manis punya pasal
saya letak blueberry dalam 100 ke 120 gm
itu yang caler kek tu jadi gitu he..he..
loyang pun tak ada saiz kecil
guna yang besar, itu yang jadi nipis semacam aje
orang baru belajar gitulah kan??
takkan pertama kali buat terus jadi?
tambah2 orang yang tak tahu langsung pasal kek2 nie..
saya belajar buat kek pun dari internet
belajar sendiri2
betul2 berpandukan dalam resepi
nanti bila2 nak cuba buat lagi sekali

2 comments:

Kaz said...

Fizin, ina tgh dok plan nak beli oven ni sbb syok tgh Fizin dan kawan2 blogger yg lain bakar kek. Dulu sebelum oven ina tu rosak mmg ina selalu bakar kek sbb auntie suka ttp sekarang dah lama stop. Bila tgk fizin buat kek, semangat kembali membara.

Hafidzin said...

tu la ina - semangat buat kek sekarang bukan main membara lagi he..he.. tak tau la angin rajin ni bertahan sampai bila, bukan boleh harap sangat pun he..he..
memang kena beli oven ina, nanti kita boleh buat kek sama2!! tapi fizin rasa ina punya kek mesti lagi sedap & cantik!