Friday, August 27, 2010

kakak pulak

Seperti yang disarankan oleh Dr Siti Noor - adik kena nebulizer pada tiap2 malam selama 3 hari bermula malam ini. Jadi lepas terawih tadi kami pun keluar la pergi klinik. Awatif selsema & batuk 2-3 hari ini tapi tak serius sangat. Saja bawa dia jumpa Dr jugak tadi untuk ambil ubat. Nasib baik bagi dia jumpa Dr tadi - bila Dr check dada dia - Dr kata macam tak bagus aje bunyi paru2 dia - mungkin kena jangkit dari adik kat Hospital.

Jadi tadi 2 beradik kena nebulizer - Awatif kena buat 2 kali baru ok - tapi esok pagi kena buat lagi - sama macam adik - kena buat untuk 3 hari berturut-turut. Adik malam aje tapi Awatif pagi & malam. Adoi!! minta2 lepas buat neb untuk 3 hari tu Awatif dah ok, tak mahu la berkampung lagi kat Hospital tu...Dah jemu...

Nasib baik bawa jugak Awatif check ngan Dr tadi - kalau biar 2-3 hari mahunya kena warded jugak. Hai!! nasib baik betul...Dia pun tak ngadu sesak nafas ke apa cuma semalam la dia batuk bunyi macam teruk sikit tapi lepas makan ubat tu terus ok - pagi nie pun nampak ok aje. Agak2 neb tu boleh batal puasa tak? Inhaler pun sama tak? Tanya Dr tadi - Dr kata tak batal.

tengah tunggu ubat Awatif

2 beradik yang selalu sakit alahai!!!!

Awatif tengah neb - masa turn adik lupa nak snap gambar

sambil neb tengok tv - sukan badminton Malaysia lawan Indonesia, Dr tadi beriya2 tengok

No comments: