Tuesday, August 17, 2010

hari ke 6 puasa


Hari ini masak simple aje. Pukul 6 ptg masuk dapur, pukul 6.30 dah selesai. Menu hari ini sayur kobis ngan cendawan, ikan kembung masak kicap & kurma ayam semalam. Ingat nak masak asam pedas ikan parang tetapi tak jadi pasal banyak bahan2 yang tak ada. Mungkin esok kot...
Awatif tiba2 aje demam - lepas balik sekolah tadi, dok nangis ngadu pening kepala & sakit perut. Suruh dia buka puasa tak nak pulak. Badan memang panas. Suruh dia mandi basah rambut & suruh dia tidur. Bila dah demam, jadi merap la walaupun dah besar. Kena baring aje sebelah dia, urut2 perut + letak minyak hijau & letakkan tuala basah kat dahi & kepala. Sambil tu dok melelah air mata. Kesian, anak Umi.. demam nak handphone baru kot....
Lepas buka puasa, suruh dia mandi sekali lagi, makan ubat & tidur. Ni sekarang dok baring2, nak kena dok sebelah dia baru dia boleh tidur. Dia buka puasa makan nasi ngan ikan keli goreng aje. Tak ada kuah langsung. Ikan keli tu suami beli kat pasar ramadhan - Awatif dah pesan awal2 tadi.
p/s : berat badan dah kurang sikit - 51 kg he..he.. masih jauh lagi perjalanan nak ke 47 tu....boleh ke tidak? tunggu & lihat aje la...




7 comments:

PUSAT TERNAKAN KELI KANVAS PULAU PINANG said...

Apa kata jom g tgk blog Ikan Keli...
best!!! macam2 cerita ttg ikan keli yg anda x pernah terfikir....Jom kawan... :)

Hafidzin said...

ok, nanti kita intai2 blog tu ya..

Hafidzin said...

buat bidadarindu yang nak buat ternakan keli tapi x jadi tu, boleh la tgk blog ni sama...

bidadarindu said...

tengok je boleh la..nak buat??sori..banyak faktor yang buat bidadarindu x teruskan projek tu...baik nangis sikit dulu sebelum berteriak di kemudian hari...

Hafidzin said...

bukan ikan keli banyak permintaan ke?

rositahmdzain said...

Yang,sape pusat ternakan keli kanvas pulau pinang? xde dlm bloglist syg pun. camne nak melawat? bak kata bidadarindu, tgk je boleh la..nak buat? sori..baik nangis sikit dulu..tp nangis ttp nangis huhu..sikit pun nangis jgk.. Huuaa...:~(

Hafidzin said...

uda klik aje kat pusat ternakan keli kanvas pulang pinang - nanti keluar la blog dia. syg dah baca blog tu.