Friday, August 20, 2010

adik kena lelah


masa ni kat klinik pukul 3.45 pagi

tengah ngantuk sangat2 nie
pagi tadi adik kena lelah & demam
tiba2 aje
pukul 3.30 pagi kami keluar
cari Klinik 24 jam
Alhamdulilah
Klinik tu buka
takut gak kalau2 tutup
di bulan puasa nie..

memang tiba2 aje dia kena lelah tu
ngan demam lak sekali
badan panas sangat
kaki tangan sejuk
anak2 saya kalau demam
mmg style mcm gitu
tu tak masuk lagi mengigil & mengeletar

Doktor check aje
terus kena buat nebulizer
lepas neb tu nampak la nafas dia tu kurang skit
tetapi badan masih panas

sampai umah
masuk ubat demam kat b**tot
bagi makan ubat lelah & antibiotik
bagi minum air 100 plus & air kosong
terus dia tidur
tapi tak lena sangat la
kejap2 dia bangun

time sampai umah
dah pukul 4 pagi
terus siap2 untuk sahur la
dah alang2
kang tak payah la nak bangun lagi

goreng telur hancur kat Awatif
panaskan murtabak
suami dah pesan tak nak makan nasi
nak makan murtabak yang beli kat pasar ramadhan semalam

sebelum pukul 5 pagi
urusan sahur dah selesai
sambung tidur
tetapi tak boleh nak lena sangat
kejap2 tengok adik

pagi nie badan masih panas
pukul 9 tadi masukkan ubat b**tot lagi
dia tak nak makan
tak nak susu
nak minum air laici aje

pagi ni sekolah Al Amin buat
interview & periksa
untuk budak2 yang nak masuk
darjah 1 tahun depan
macamana nak pergi
ngan keadaan dia macam gini
suami cal sekolah minta tukar hari lain
tak ada pulak orang yang nak angkat fon
pening - pening - pening




4 comments:

Kaz said...

Smg Aisy cepat sembuh. Wildan pun tak berapa sihat, dah 2 hari tak pi tadika. Bila anak2 sakit, kitalah yg plg risau dan kalut.

bidadarindu said...

main bunga api..banyak sedut asap...pas tu minum air sejuk...tido pakai aircond...betul x?

Hafidzin said...

thanks, ina. mungkin Aisy kena warded kot esok. dugaan bulan puasa, tapi tak pa, janji Aisy sihat balik..

bidadarindu, nak kata dia main bunga api sangat x adalah pulak, main 2-3 batang aje. air sejuk mmg ya, aircond kami rosak, on pun mcm tak on aje, panas. service dah byk kali, ada masa dia sejuk, ada masa tak rasa langsung. tapi 2-3 hari ni mmg x sejuk.

rositahmdzain said...

semlm uda baca blog xde pun n3 adik demam. Laa..ciannya adik.