Monday, July 19, 2010

tetamu dah balik






Sunyi sepi rumah - tetamu dah balik.

Hari ini adik tak pergi sekolah pasal Umi tak larat nak hantar. Alasan yang kurang praktikal tapi memang betul, kerana kurang tidur kepala pening & mata berpinar2.

Tetamu bertolak dari rumah pukul 11.30 pagi. Tak masak pun hari ini - cuma beli nasi kerabu ayam/daging bakar. Beli kat kedai baru buka. Nak kata sedap sangat tak jugak (nasi kerabu kat pasar malam lagi sedap). Saja nak jamu nasi kerabu pagi2 ni kat Mak Jang. Orang Terengganu ni breakfast makan nasi. Nasi kerabu, nasi dagang, nasi lemak & nasi campur.

Lepas semua tetamu balik, saya & adik tidur aje sampai la terjaga pukul 2. Siap2 nak ambil Awatif. Rumah bersepah macam kapal karam - he..he..buat masa ni saya tutup mata aje dulu, tak larat lagi nak kemas terutamanya bilik adik tu.

Kami akan pergi ke KL minggu ni atau minggu depan.

5 comments:

bidadarindu said...

Senyuman Mak Jang satu dunia boleh tengok...he he..

Mak nampak tak larat ye...kesian...penat dalam perjalanan tu...next time mak kena naik aeroplane laaa....jemput kat airport...

sayang said...

senyuman bahagia tu..Akhirmya Mak Jang sampai jugak ke Kemaman.

Mak time tu memang tak larat pasal tak makan. Masalahnya mak tak mau naik aeroplane. Kalau naik pun nak kena p amik kat KT dah makan masa 2 jam. Kalau Kuantan hampir 2 jam. Naik kereta 3 jam setengah aje.

rositahmdzain said...

Yg senyum paling bahagia uda tgk ialah teacher hadzimin..w/pun sikit je senyum tu. dpt g jln2 cari makan lagi. tu yg kak min SUKA.. Kita tunggu raya ni bersama 2 erra fazira versi 300 kaki tau..haha. chaiyok2 teacher min n housewife sayang.

sayang said...

he..he.. Uda, dalam dok makan tu dia dok teringat kat anak debab dia yang kena tinggal kat umah Maksu.

Tunggulah kepulangan kami di hari raya nanti ngeh3...

rositahmdzain said...

sebab tu kakak senyum sikit je..tp mkn x sikit la kot..hehe. uda rasa yg boleh jadi erra cuma syg je kot. kakak tu uda x brape nak nmpak sbb dia kalo buka posa minum ayaq je dah bergelas2. abih camne nak diet..?
Ohh..kalo ibu kata next week xpela. Mak xpe x balik next week? Uda ikut mak la.