Friday, July 2, 2010

sakit

Subuh tadi lepas bangun tiba2 rasa sakit ulu hati - sangat2 sakit - nak bangun pun tak boleh. Pagi ni tak hantar pun suami kat depan pintu - sambung tidur (tak boleh tidur sangat pasal sakit) - minta tolong Awatif tengokkan adik. Pukul 10 pagi saya gagah juga bangun - mandi & siap2 untuk pergi sekolah Awatif. Malas nak pergi Klinik - hari ini Jumaat jadi Klinik yang biasa saya pergi tutup - ada Klinik lain tetapi doktor lelaki - kalau setakat pening kepala tu tak apa lah - ni sakit ulu hati - confirm kena check perut. Tahun ni dah banyak kali saya kena - kenapa yek? - nak kata tak makan, rasanya dah terlebih makan he..he.. Mungkin pasal semalam saya makan durian & manggis kot? pastu minum air gas - rasanya pasal ni la..

Pergi sekolah Awatif tadi - tak banyak yang Mualimah tu kata pasal dia - ok aje - nampak banyak perubahan dia terutamanya Jawi - Bahasa Malaysia (Pemahaman & Karangan) dia lemah sikit. Mualimah ada bagi surat catit semua markah dia tetapi ada dalam kereta - esok nanti saya updatekan. Semua ada 13 subjek - kalau x silap saya dia dapat 8A 4B 1C. Esok saya betulkan kalau silap fakta nie...

Mualimah telah pilih dia untuk masuk Hafazan wakil sekolah - 4 orang aje terpilih termasuk dia - akan bertanding kat Pejabat Pendidikan - kalau menang dapat rm50. Baru tadi saya tanya Mualimah dia - dah seminggu dia bagitahu saya yang Mualimah bagi nama dia untuk masuk Hafazan - dia dok cakap takut2 - tak pandai la - saya ingat kena buat kat sekolah aje. Saya kata kat dia cuba la dulu - kena la hafal selalu - jangan dok tengok tv aje. Kalau dah susah kena la belajar. Pertandingan tu akan diadakan pada bulan puasa ni.

Lepas balik dari sekolah Awatif, pergi Tunas Manja - belikan hadiah untuk anak kawan yang akan buat majlis harijadi pada petang ni. Lepas tu pergi beli nasi bungkus kat anak2. Walaupun sakit - gagahkan juga.

Tengahari tu rasa makin sakit - saya baring aje - Adik tiba2 tidur kat sebelah saya - saya rasa macam tak terdaya nak pergi rumah kawan tu - hujan pulak petang ni. Saya sms kat dia kata nak datang lewat sikit. Tetapi makin lama makin sakit. Pukul 6 lebih saya hantar sms - sorry tak dapat nak datang - kesian pulak pasal dah berjanji ngan dia nak datang tetapi saya tak terdaya sangat.

Esok saya sambung balik - rasa masih sakit tetapi sehari tak update blog - rasa macam tak kena aje..he..he..

No comments: