Thursday, May 27, 2010

tua

Terasa nak berkongsi cerita pasal "tua" ni bila terbaca blog bidadarindu tadi.

Saya ada beberapa tabiat buruk - antaranya saya SUKA sangat tanya suami & Awatif bila2 terjumpa siapa2 kat mana2 atau sesiapa dalam family saya. Nak tahu apa soalan saya :-
Saya : abang tengok sayang ngan Amy tu (kwn sebaya ngan saya), siapa yang nampak tua?
Suami: tak tahulah
Saya : abang tengok la - jawab la betul2
Suami: dia lah
Saya : he..he..

Ngan Awatif pun sama jugak :-
Saya : Awatif tengok umi & kawan umi (usrah sekali) sapa nampak muda?
Awatif : Umi la
Saya : pandai anak umi he..he..

Ngan Aisy memang tak boleh nak tanya pasal setiap kali tanya mesti jawapan dia lari dari tajuk, antaranya :-
Saya : Adik tengok umi ngan ami sapa nampak tua?
Adik : Umi Yan
Saya : Ha..???
Adik : pasal Umi Yan paling gemuk sekali (pastu dia gelak kuat2)
Saya : La...memang lari tajuk betul...(Umi Yan jangan marah ya..)

Sebenarnya saya sedar saya dah tua - dah 35 tahun pun - saja nak usik2 suami & anak2 - tak ada niat nak memburukkan orang lain. Allah mencipta seseorang itu dengan penuh adil - bila tiba masanya kita akan tua - saya terima perubahan itu nanti dengan hati yang terbuka.

No comments: