Wednesday, May 19, 2010

kembar





Kalau dok sebut2 kat depa, depa akan kata kak sayang & kak min suka ungkit tapi bukan niat nak mengungkit - sengaja nak ingatkan depa betapa kami 2 beradik dulu terpaksa melupakan zaman remaja persekolahan kami semata-mata nak jaga depa. Setiap minggu ada koko kat sekolah terpaksa di lupakan, kalau yang penting sangat2 baru la boleh pergi itupun kena ada giliran, minggu ini saya punya turn, minggu depan kakak pulak. Dah la kat rumah dah ada kembar, tahun depan tambah pulak sorang lagi.

Kalau dulu kami 2 beradik la yang basuh berak, basuh botol susu, buaikan, mandikan & macam2 kerja yang kami buat - bukan kami nak suruh balas dengan wang ringgit tapi cukup la jaga anak2 kami pulak yang dah besar tu. Bukannya teruk sangat nak buat susu je pun. Sekarang ni mereka dah untung sangat pasal tak payah buat kerja rumah pasal bila berkumpul ramai2 - ada bibik - dulu kami 2 beradik aje yang buat tau.

Bila berkumpul ramai2 raya ni mohon sangat la semua berubah jadi rajin - bukan kecil lagi - semua dah besar dah - kalau dah kahwin anak ramai dah. Ini bukan ditujukan pada kembar aje tapi pada semua sepupu2 yang dah remaja & dewasa. Senangkan la hati yong yang dari muda sampai tua asyik buat kerja aje. Perangai malas ni bukannya menguntungkan kita tetapi merosakkan kita lagi ada la.

Walaupun kehadiran mereka menambahkan kerja kami - tetapi satu yang perlu di akui - kehadiran mereka juga penyeri hidup kami.

p/s : tak lupa jasa,
1) mak uda - setiap tahun belikan kasut raya & beg raya sampaikan ke Penang, Parit Buntar tak main la. Ha..ha..Tq uda.
2) mak teh - x ingat la apa makteh beli tapi terima kasih jugak la. Cuma ingat makteh selalu bawa pergi makan KFC dulu2 waktu cuti sekolah.
3) nyah - ibu kata dulu sebelum nyah kahwin, kami 2 beradik dapat mcm2 dari nyah.
4) lang - x ingat jugak tapi terima kasih jugak la.
5) Arwah makcik - rindunya pada makcik, bila makcik bercuti aje, makcik akan ngajar matematik - garang bukan main.
6) maksu - selalu teman maksu g dating ngan pakcik chop.

No comments: